Toch nog even terugkijken…

De highlights van 2019

Velp | 5 maart 2020

Oké. 2020 is al een eindje op weg. Toch vinden we het leuk om nog even terug te kijken op 2019. Het was een bijzonder mooi jaar, in verschillende opzichten. Voor ons was de verhuizing natuurlijk het meest ingrijpend. We zijn nu beter bereikbaar en hebben ruimte voor ons Goods Hotel. Maar er was meer.

Mooie uitdaging in Stockholm
Onze klant Sky-Access levert QuikDeck, een hangend steigersysteem waarmee makkelijk op hoogte gewerkt kan worden. Het is speciaal ontwikkeld voor werk onder bruggen. Midden in Stockholm was zo’n groot project, en wij mochten QuikDeck leveren. Maar dat is net even iets anders dan een pakketje afgeven. Een grote truck moest middenin het centrum uitladen en dat vond de gemeente alleen goed als we dat ’s nachts deden. Gelukkig hebben we daar een specialist voor, dus klus geklaard.

Meer prefab hotels
Daarnaast hebben we weer mooie projecten gedaan voor onze klant Vastint. Dat begon in Southampton, waarna het beursterrein in Birmingham volgde en het historische Chester. En we gingen verder Europa in met projecten in Glasgow, op een beurslocatie in Oslo en in hartje Dresden. Overal werden hotels gebouwd waar wij de units hebben geleverd.

Schooltransport
Letland heeft een grote houtindustrie. Er worden zelfs complete gebouwen van hout gemaakt. Zo is er in een grote fabriek een complete school gebouwd in prefab onderdelen. Maar die moeten natuurlijk ook nog naar de bouwplaats gebracht worden. Dat is ons pakkie an. In totaal mochten we zo’n 40 ladingen van Letland naar Invernes brengen, helemaal bovenin Schotland. Dat regelden we samen met een Schotland-specialist, die het land op zijn duimpje kent. Veel onderdeel waren heel lang, dus dat werd speciaal transport. Maar met de juiste vergunningen was dat geen probleem.

Even privé op de fiets
Naast het zakelijke hebben we ook privé onze liefhebberijen en uitdagingen. Hans is nogal een wielerfanaat, zoals je misschien wel weet. Hij heeft er al de nodige kilometers opzitten, maar hij vond het wel een uitdaging om ook de klassieke tocht Parijs – Brest – Parijs te gaan fietsen: 1220 kilometer in 90 uur door het geaccidenteerde terrein van Bretagne. Conclusie: ‘beetje’ zadelpijn, ‘beetje’ stramme vingers, maar wel een heerlijke fietstocht.